TIKLA ARA

Süper Lig İhalesini Digiturk Kazandı

Süper Lig İhalesini Digiturk Kazandı


Önümüzdeki 4 sezonu kapsayan Süper Lig yayın haklarının ihalesi için açık artırma sona erdi ve 321 milyon dolarla Digiturk yayın haklarına yeniden sahip oldu..

Türkiye Futbol Federasyonu'nun İstinye'deki merkezinde gerçekleştirilen oturumda, yayın hakları A, B ve C olmak üzere 3 ayrı pakette önümüzdeki 4 sezon için ihaleye çıktı.

Futbolda önümüzdeki 4 sezonu kapsayan TFF Süper Lig müsabakalarından her hafta en az 4 adedini yurt içine şifreli ve canlı olarak yayınlamayı içeren A paketine ilişkin kısmını, Digital Platform İletişim Hizmetleri A.Ş. (Digitürk) kazandı.

Bu şekilde Süper Lig maçları 2010-11, 2011-12, 2012-13 ve 2013-14 sezonlarında yine Digiturk'te yayınlanacak. 9 yıldır yayın haklarını elinde tutan Digitürk böylece bu süreyi 13 yıla taşıyacak.

Yayın haklarının Digitürk'e 321 Milyon dolarlık ücretle geçmesi, Süper Lig ekiplerine de büyük bir gelir artışı sağlayacak. İhale öncesinde bedelin bu seviyeye çıkması beklenmiyordu.

PAKET A NELERİ KAPSIYOR?

Yayın hakkı sahibi, ihale dönemi süresince TFF Süper Lig müsabakalarından her hafta en az 4 adedini yurt içine şifreli ve canlı olarak yayınlamak zorundadır. Yayın Hakkı Sahibi'nin bu hakkı münhasırdır. Yayın Hakkı Sahibi, bu hakkı kullanırken gerçekleştireceği görsel ve işitsel yayınlarını karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV / Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yapabilir. Yayın Hakkı Sahibi bu hakkın kullanımı açısından herhangi bir coğrafi sınırlamaya tabi değildir. Yayın Hakkı Sahibi, ihale dönemi süresince TFF Süper Lig'e ait (İsim Sponsorluk Hakkı)nı ve bu hak kapsamında bulunan sair hakları kendisi kullanabilir veya 3. şahıslara devredebilir

MUHAMMEN BEDELER NE KADARDI?

Süper Lig maçlarının şifreli olarak naklen yayın haklarını içeren A paketine ilişkin muhammen bedel 214.300.000 ABD Doları, TFF 1. Lig maçlarının şifresiz olarak naklen yayını ve Süper Lig'in geniş özet hakkını içeren B paketine ilişkin muhammen bedel 40.200.000 ABD Doları, mobil yayın haklarına ilişkin C paketine ilişkin muhammen bedel de 13.400.000 ABD Doları olarak belirlendi.

ARIBOĞAN'IN KONUŞMASI

TFF Başkan Vekili Lutfi Arıboğan, Türk futbolunun havuz sistemi sayesinde büyük değer kazandığını söyledi.

Türkiye Futbol Federasyonu'nun İstinye'deki binasında gerçekleştirilen ihalenin açılışında konuşan Arıboğan, Türkiye'de futbolun endüstrileşme sürecine bakıldığında, 15 yılda nereden nereye gelindiğinin görüleceğini kaydederken,''Havuz sisteminin uygulanmaya başlandığı 1994 yılında 7.2 milyon dolar değer yaratılan naklen yayın konusu, 2009-2010 sezonunda 160 milyon dolarlar mertebesine ulaşarak, yüzde 2 bin 300'lük bir artış gerçekleştirmiş durumda'' dedi.

Gelinen noktanın, Türk futbolunun marka değerini zirveye taşıma arzusunda olan TFF yönetimi olarak kendilerine yetmediğini kaydeden Arıboğan, ''Bugün gelinen noktada, 1 yılı aşkın bir çalışma yatıyor. Federasyonumuzun bünyesinde konunun uzmanı yönetici, iletişimci, pazarlamacı ve hukukçulardan oluşan ekipler kurduk. Yayın ihaleleri konusunda tecrübeli yerli ve yabancı firma ve uzmanlarla uzun mesailer harcadık. Daha da önemlisi, en önemli paydaşımız olan kulüpleri ve Kulüpler Birliği'ni daha önce görülmedik biçimde sürecin içerisinde bilgi sahibi yaptık. Kendilerinin değerli görüş ve önerilerini bu süreç içerisinde paylaştık. Hazırlanan şartname son tahlilde Rekabet Kurumu ile de paylaşıldı ve kendilerinin de olumlu geri dönüşünü aldık'' diye konuştu.

Arıboğan, ihalede ortaya konulan 3 ayrı paketin, dünyadaki çağdaş modellerin Türkiye'ye uyarlanmış şekli olduğunu aktarırken, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Bu sistem çok önemli bir başlangıçtır ve bundan sonraki her ihalede geliştirilebilecek dinamik bir modelleme yöntemidir. Bu sistem, rekabeti en üst düzeyde tutarak kaynak yaratmayı maksimize ederken, en üst 2 ligimiz arasında dayanışmayı da sağlamaktadır. Diğer taraftan bu kaynağı yaratan kurumların yatırımlarının karşılığını almalarının yanı sıra tüketicilere kaliteli yayınlarla futbol müsabakaları izlettirmeyi hedeflenmektedir. Göreve başladığımız 14 Şubat 2008'den bu yana, naklen yayın gelirlerinin yükseltilip, adaletli dağıtılması, ana prensiplerimizden biri olmuştur. Bugün bu prensip doğrultusunda devrim niteliğinde aşamalar kaydetmiş olmamız bizleri memnun ediyor. Ancak elde ettiğimiz başarılar bizlere yeterli gelmiyor. Avrupa'nın 6. en değerli ligine ve sponsorluk gelirlerine sahip olan TFF olarak çağın gerisinde kalamazdık. Bu sebeple, dünyadaki örnekleri ve gelinen noktayı da inceleyerek, Süper Lig ve TFF 1. Lig'in farklı paketlerde pazarlanarak güncel teknolojik alternatifleri kapsamasını amaç edindik. Özet olarak söylemek gerekirse, bu modelde A paketi, Süper Lig'in farklı teknolojilerle canlı yayınlarını şifreli olarak, B paketi, Süper Lig'in geniş ve kısa özetleri ile TFF 1. Lig'in canlı yayınını şifresiz olarak, C paketi de Süper Lig ve TFF 1.Lig'in mobil haklarını içeriyor. Türk Futbolu'nu uluslararası arenada daha fazla söz sahibi yapacağına inandığımız bu ihalenin Futbol Ailemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.''


Kategoriler:

Filmler   |   Diziler  |   Spor Yayınları   |   Çocuk Programları   |   Belgeseller   |   Yaşam ve Eğlence



Kategori: 

Konular: digiturk film, digiturk dizi,

Hızlı Başvuru
Digiturk kampanya ve fiyatları hakkında bilgi almak, yeni üyelik başvurusunda bulunmak için formu doldurun, hemen sizi arayalım.